پروپوزال پایان نامه چیست

تعریف پروپوزال

پیشنهادات: آنها چه هستند؟
ایران پیپر به طور کامل نحوه نوشتن پروپوزال را توضیح می دهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. دلیل خوب یا بد بودن یک ایده را با ارائه شواهد و مستندات توضیح دهید.
در حالی که این پیشنهاد به طور گسترده در مبادلات اقتصادی و تجاری استفاده می شود، دامنه کاربرد آن محدود به آنها نیست. پروپوزال ها توسط دانشجویان و همچنین در زمینه های علمی در سطح شخصی و حرفه ای استفاده می شود.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
شما قبل از شروع نوشتن بیشتر کارهای خود را تکمیل کرده اید. قبل از نوشتن پروپوزال، بهتر است موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید

تعریف پروپوزال

این پیشنهاد قصد دارد خواننده را متقاعد کند که دنبال کردن یک ایده خاص ارزشمند است یا برعکس، دنبال کردن آن ایده عاقلانه نیست. این نیاز به دانش همتای شما دارد. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ اگر نماینده صاحبان کسب و کار باشید، احتمالاً منافع مالی ایده پیشنهادی شما بزرگترین تمرکز شما خواهد بود. هنگام برخورد با مقامات دولتی، بر محبوبیت ایده شما تاکید کنید.
2. خودتان تحقیق کنید

تعریف پروپوزال

استناد به شواهد و داده های دست دوم بسیار زمان برتر و دشوارتر است. تحقیقات کارشناسان را بخوانید و با آنها صحبت کنید.
3. قبل از نوشتن

تعریف پروپوزال

قبل از شروع نوشتن، جمع آوری ایده های مختلف و طوفان فکری مهم است. پس از جمع آوری چند ایده خوب، تصمیم بگیرید که چگونه آنها را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی

تعریف پروپوزال

نسخه اول هرگز نباید پذیرفته شود. از شخصی که به او اعتماد دارید بخواهید پیشنهاد شما را بخواند و افکار خود را به اشتراک بگذارد. هنگامی که نسخه دوم را دارید، این نظرات را اعمال کنید.
در یک پروپوزال عمدتاً سه بخش وجود دارد
شما می توانید پیشنهاد حذف یا اضافه کردن قطعات اصلی را بدهید. شما می توانید بخش های اصلی پروپوزال خود را بسته به مشخصات آن متفاوت ترتیب دهید (البته به جز مقدمه و نتیجه گیری):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه

تعریف پروپوزال

مروری کوتاه بر پروپوزال در مقدمه ارائه شده است و موضوع به مخاطبانی که ممکن است با موضوع آشنا باشند یا نباشند معرفی می شود.
به این ترتیب، ممکن است مهمترین بخش پیشنهاد باشد. اطمینان حاصل کنید که چرا این موضوع مهم است و چرا مخاطبان شما باید در مورد آن بدانند توضیح دهید. موثرترین راه برای جلب توجه مخاطب، ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب است.
معمولاً در پروپوزال مشکلی برای حل وجود دارد. در این مورد باید بر مشکلی که برای آن راه حل ارائه می دهید تأکید کنید. شناخت مخاطبان به شما این امکان را می دهد که بر مزایای این پیشنهاد تاکید کنید.
2. پیشنهاد

تعریف پروپوزال

این بخش هدف را توضیح می دهد. مختصر باشید و فقط روی عناصر کلیدی پیشنهاد خود در اینجا تمرکز کنید. پیشنهاد شما در صورت کوتاه بودن نباید از چند پاراگراف بیشتر شود. این بخش نباید حاوی جزئیاتی در مورد نحوه پیاده سازی باشد.
3. برنامه اجرایی
مراحل ارائه پیشنهاد چیست؟ از چه راه هایی ثابت می کنید که آمادگی خوبی برای صحبت با مخاطبان دارید؟ نحوه اجرای پیشنهاد را در اینجا شرح دهید. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
مخاطب همچنین باید متقاعد شود که شما بهترین فردی برای اجرای طرح خود هستید، علاوه بر این که آنها را متقاعد کنید که برنامه شما ایده خوبی است. برای موفقیت در این شغل مهم است که بر توانایی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
شما باید اطلاعات و داده های کافی را در این بخش در اختیار مخاطبان قرار دهید تا نشان دهید که فرآیند اجرا را کاملاً درک کرده و تسلط دارید.در عین حال، شما نباید آنها را با جزئیات فنی بیش از حد خسته کنید.
ص. پیش بینی
وقتی موانع و مشکلات را پیش‌بینی می‌کنید، به مخاطب خود نشان می‌دهید که جنبه‌های مختلف پیشنهاد خود را به دقت بررسی کرده‌اید و مشکلات احتمالی را نادیده نگرفته‌اید.
4. عملی بودن

تعریف پروپوزال

یک پیشنهاد عملی و عملی باید نشان داده شود. با استفاده از تجربیات قبلی می توانید تاکید کنید که این پروژه به صورت مشابه قابل اجراست. اگر تجربه قبلی در این زمینه ندارید، درباره آنچه که مخاطبان می‌خواهند بشنوند، تحقیق کنید.
به عنوان مثال، اگر مدیر شما به انجام به موقع کارها اهمیت می دهد، می توانید بر سرعتی که پیشنهاد شما با آن بهره وری را افزایش می دهد تأکید کنید.
5. نتایج مورد انتظار
هدف از پیشنهاد شما باید در این قسمت توضیح داده شود. هدف از این بخش، تکرار مزایای پیشنهاد است، بنابراین ممکن است تکراری و کمی اضافی به نظر برسد. در این قسمت باید به طور کامل پرونده را ارائه دهید.
مطمئن شوید که این قسمت مشابه مزایای Proposal نوشته نشده باشد.
6. منابع مورد نیاز

تعریف پروپوزال

همچنین این قسمت را می توان به راحتی تهیه کرد. برای تکمیل پروپوزال خود به چه منابعی نیاز دارید؟ باید به منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و همچنین منابع ناملموس مانند زمان توجه شود.
7. مقدمات انجام شده است
حتما تخصص خود را به مخاطبان خود نشان دهید. اگر به خوبی آماده به نظر می رسید احتمال قبولی (یا دریافت نمره بالاتر، اگر کار شما برای کلاس باشد) بیشتر است.
8. نتیجه گیری

تعریف پروپوزال

در مقدمه به تاریخچه پیشنهاد اشاره کردید. هنگامی که تاریخچه پروپوزال در مقدمه ذکر نشده است، یک مرور مختصر ارائه دهید. شما می توانید تمام بخش های قبلی مانند پیشنهاد، طرح اجرا و دلایل را در این بخش خلاصه کنید.
9. منابع و مآخذ
هر زمان که تحقیق می کنید یا مقاله ای می نویسید، همیشه منابعی را که استفاده کرده اید ذکر کنید.
utleystrategies
ویکی پدیا
owlcation

دیدگاهتان را بنویسید